V40 Cross Country to nowy model w gamie Volvo. Nie jest typowym SUV-em, lecz tworzy segment uterenowionych kompaktów. Auto zostało podniesione o 40 mm i dzięki temu o wiele lepiej radzi sobie z dziurami w nawierzchni, wysokimi krawężnikami, czy progami spowalniającymi.
Każdy nowy model Volvo ustanawia nową jakość w zakresie bezpieczeństwa. Model V40 Cross Country uzyskał najlepszy wynik w historii testów Euro NCAP. Podczas testowego uderzenia z prędkością 64 km/h w przeszkodę częściowo deformowalną, nie pęka w nim przednia szyba. To zasługa zastosowania stali borowej w konstrukcji nadwozia. Na uwagę w nowym modelu zasługuje również jedyna na świecie poduszka powietrzna chroniąca pieszego przed skutkami kolizji. Cross Country ma także jeden z najlepszych na rynku systemów kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (DSTC). Szwedzki producent oferuje także pełną gamę rozwiązań takich jak automatyczne rozpoznawanie znaków, wykrywanie pieszych, system samoczynnego awaryjnego hamowania, czy ostrzegania przed kolizją, obiektem w martwym polu lub niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu.
Z zewnątrz nowe Volvo wyróżnia czarny, kontrastujący z resztą karoserii zderzak, nowy grill oraz pionowe światła do jazdy dziennej. Dodatkowo model wyposażono w rzeźbione progi boczne oraz tylny zderzak ze zintegrowaną osłoną podwozia. Całość uzupełnia nowy wzór felg, których maksymalny rozmiar to 19 cali. Wnętrze to przede wszystkim prostota, funkcjonalność i wykończenia z najlepszej jakości materiałów. Na uwagę zasługują m.in. duży wyświetlacz ciekłokrystaliczny, świetnie wyprofilowane fotele, znakomite wyciszenie wnętrza i podwozia a także elektrycznie podgrzewana przednia szyba.
Paleta silników V40 Cross Contry obejmuje Diesle o mocy od 115 do 177 KM oraz jednostki benzynowe o mocy od 180 do 254 KM. Ten ostatni silnik jest dostępny także z napędem na 4 koła i układem Haldex piątej generacji. Wszystkie wersje silników wyposażone zostały w funkcję „start-stop” oraz odzyskiwanie energii hamowania.